Eerste dagen in HCMC (Saigon )

9 januari 2020 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Na een goede maar lange vlucht via Dubai (alles blinkt als goud ...) in HCMC aangekomen waar zowaar mijn naam op een bordje staat incl chauffeur. Handig om het hotel te vinden. In het hotel(letje) gaan bij de receptie schoenen uit en op mijn sokken naar boven , derde etage. Ik zie dat iedereen blootsvoets gaat dus dat doe ik nu ook maar . Schoenen laat je in een kast beneden. Nu 2 dagen in deze stad en al veel gezien en gedaan. Teun was benieuwd of de rieten hoedjes er nog zouden bestaan ...yes! Heb er maar even een geleend voor de foto ( alhoewel dit een toeristische is ) . Een scooter taxi Guy tegen het lijf gelopen (dit is niet zo moeilijk want iedereen wil wat van je ) en die heeft mij een goede eerste indruk van de stad gegeven . Fonetisch klinkt zijn naam als Ankg ..... de namen zijn hier niet echt Jan Piet of Klaas . S avonds de hoogste toren van S. Ingegaan. Halverwege is een Panorama ronde om de hele stad te overzien. Bij zonsondergang omhoog en dat gaf prachtige luchten en veel lichtjes!
Vandaag met een excursie mee naar CHU CHI , waar je een gangenstelsel van de voormalige Vietcong kunt zien. Veel info over de Vietnam 🇻🇳 oorlog en interessant om te zien alhoewel je je terdege realiseert hoe belangrijk het is om in een gebied met vrede te leven !

OK , nog een paar pics en tot de volgende blog 🤗

1. Auke:
    9 januari 2020
    Mooi verhaal! Ik mis de foto van jou met punthoed?
  2. Ignatia Metz:
    10 januari 2020
    Leuk om je zo te kunnen volgen Wiebertje! Gelukkig heb je een goed formaat voor het gangenstelsel. Veel plezier daar. xx
  3. Caroline:
    11 januari 2020
    Indrukwekkend dat gangenstelsel en je past er maar net in. Geniet van je reis!! Liefs Lien