Monks and Monkeys

23 januari 2020 - Siem Reap, Cambodja

Na 5 heerlijke stranddagen weer op pad gegaan. Hier had ik nog wel 5 dagen langer willen blijven maar ja je wilt meer zien. De hotelbus naar Siem Reap genomen . Je komt een 11 uur verderop en je kunt slapen . Apparaten uit en het is heerlijk rustig en in een bedje van 170 cm kan ik prima languit !!

Siem Raep is de uitvalsbasis voor een gigantisch groot gebied met tempels. Rond de 12e/13e eeuw was hier al een stad met een 120.000 inwoners. In een andere blog zal ik meer hierover vertellen . Voor de Cambodjanen is deze plek belangrijk. Zo belangrijk dat Pol Pot tijdens zijn moordende Rode Kmer regime niet aan Angkor Wat durfde te komen.

Angkor Wat is vooral een Boeddhistisch tempelcomplex maar sommigen hebben een mix met het Hindoeïsme.

Regelmatig zie je hier en in de stad de boeddhistische monniken zwieren in hun oranje gewaden.
In de jungle hier omheen heb je aapjes en ik heb er speciaal voor Stien een paar op de foto gezet 😀

1. Anja:
    24 januari 2020
    Leuk, je te volgen via je mooie verslagen en foto’s. Goede reis verder!
  2. Betsy van Midwoud:
    24 januari 2020
    Wat een reiservaringen...Leuk om te lezen wat je beleeft. Ook kan ik me goed voorstellen dat een paar dagen rust heerlijk is om alles wat je ziet een plek te geven! Goede reis verder!!