Into the wild

8 maart 2020 - Sumner, Nieuw-Zeeland

Jawel ik leef nog !! Nadat ik Havelock North heb verlaten ben ik naar Wellington gereden om de Ferry naar het Zuid Eiland te nemen. Een prachtige overtocht met strak blauwe lucht door een fjord achtig landschap. Aankomst in de haven van Picton en dan draai je zo het eerste natuurpark in. En hier begint dan ook een route door heel veel natuur en weinig dorpen cq mensen. Je moet op tijd tanken want het kan zo een dikke 100 km duren voor je weer petrol kunt krijgen. Ook supermarktjes moet je niet missen. Mijn eerste doel is Takaka, het Abel Tasman Natural Reserve. Hier kun je je alleen al 14 dagen vermaken maar daar is de tijd niet voor. Wel het monument voor onze buurtgenoot Tasman opgezocht. En wat verderop was een leuk klein strandje waar je lekker kon zwemmen. ‘s Ochtends een mooie wandeling gemaakt naar de Pupu springs. En dit wordt een beetje mijn ritme voor de komende 14 dagen. Autorijden om ergens te komen ( dit neemt veel tijd want een weg is zelden 10 km recht , constant ben je bochtjes aan het draaien) Dan weer stijgen dan weer dalen. Onderweg stoppen om te genieten van WEER een prachtig uitzicht, een stuk wandelen in de natuur en een nieuwe camping zoeken. Mijn voorkeur gaat uit naar de D O C campings, het zijn de natuurcampings en liggen in de prachtigste natuurgebieden. Wel zijn ze erg primitief er is een kraan , maar vaak geen drinkwater, een WC  en thats it! Dus soms zie je 3 dagen geen douche en moet je je opfrissen in een beek , meer of de zee. Fris zijn ze allemaal 😯 Bij aankomst vul je een ticket in en stopt rond de 10 euro in een zakje en deze deponeer je in een soort brievenbus paal. Een paar keer per week komt de ranger de paal dan legen.Afvalmoet je meenemen er zijn geen vuilnisbakken.

Prachtige zonsondergangen en als het donker is adembenemende sterrenhemels ! Doordat het hier glashelder is ‘s nachts zie je sterren , planeten , melkwegen en weet ik wat . In ieder geval doet ons Nederlands nachtje wat povertjes aan. En dan heb je de NZ Alps , met o.a. De Franz Josef Gletcher en Fox Glasier. Helaas kun je niet bij de sneeuw komen maar vanaf div. uitzichtpunten kun je wel mooie plaatjes schieten. Door al dat verblijven in de natuur lukt het niet om de blog bij te schrijven ; dat haal ik nu dus wat in . Lekker rustig om eens geen internet te hebben en als het er is ben je blij met 3G. Een opvallend verschil met 20 jaar terug is dat wat je tegenkomt aan verkeer campers zijn in alle maten. Het toerisme heeft NZ goed gevonden !!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Stien en Be:
    9 maart 2020
    Wat weer een uitnodigend verhaal. Je zou zo het vliegtuig pakken... En zulke mooie foto's.
    Geniet er nog fijn van!
  2. Auke:
    10 maart 2020
    Prachtig, weer! En herkenbaar.
  3. Ignatia Metz:
    10 maart 2020
    Hey Wiebertje
    Dat klinkt weer goed allemaal. Geweldig om allemaal mee te maken.
    En volgens mij ben je daar al jarig....Gefeliciteerd!!! Het wijntje halen we later wel eens in.
  4. Marian de Haan.:
    11 maart 2020
    Mooi verhaal weer Wiebe. Geniet er nog van.