New Zealand , here I come !

23 februari 2020 - Havelock North, Nieuw-Zeeland

Met Corona virus op 40 km van Hanoi piep ik er tussen uit met China Airlines😱😱, schrik maar niet te hard ; het is de vliegmaatschappij van Taiwan . De eerste stop is dan ook Taipei . Daarna een lange vlucht met tussenstop in Brisbane naar Auckland. Ik verwacht een hoop gedoe bij de douane ivm Corona maar alles verloopt heel soepeltjes. Met de SKY bus naar het centrum en de chauffeur is zo aardig om mij ongeveer voor de deur af te zetten op Anzac Ave waar ik 3 nachten zal slapen. Het is dan rond 9 uur ‘s avonds en een hapje eten zal lekker zijn. Tot mijn grote schrik is het hier allemaal noodlesoep en fried Rice en daar had ik net geen zin in want daar kom ik vandaan !! Dan maar wat muesli en yoghurt shoppen want ik heb zin in mijn bed. Maar ja om de 2 uur wakker en dan na 6 uur ‘s ochtends lekker slapen tot 12 uur . Jetlag 😴 Want 6 uur ‘s ochtends nu was 12 uur ‘s nachts in Hanoi.

Gelukkig is er dichtbij een leuk koffietentje om wakker te worden en de plannen voor de dag te maken.  Op zoek naar een goede huurauto deal. Die wordt gevonden en kan ik maandag ophalen . Auckland zelf is flink veranderd met hoge nieuwe gebouwen en het havengebied wat zo leuk was is volgebouwd waardoor er weinig uitzicht is over gebleven.
wanneer ik mijn auto heb rij ik snel de stad uit naar de Coromandel . Onderweg schaf ik een tent , slaapmatje en wat keukenspulletjes aan. Alles multifunctioneel . Op een prachtig plekje vind ik een camping en hier ga ik lekker 3 dagen genieten van een prachtige natuur en een heerlijk strand met enorme golven. Maak kennis met de Oyster Catcher en de NZ dotterel ! Beide beschermde vogels in NZ die je hier nog kunt zien. Op een NZ camping heb je altijd een keuken dus lekker weer je eigen potje koken. En in zo’n keuken heb je dan ook zo weer contact met andere kampeerders. Uiteindelijk zal ik aan het eind van de week in de Hawkes Bay arriveren bij mijn familie.

1. Katharina Kloppenburg:
    20 jaar later. Geniet opnieuw van dit prachtige land, Wiebe! Liefs Kat
  2. Wiebe Kloppenburg:
    23 februari 2020
    Yep Kath, maar NZ heeft niet stil gestaan. Het is minder relaxed dan toen. Maar eens kijken hoe het op South is .
  3. Ignatia Metz:
    23 februari 2020
    Dat ziet er goed uit Wiebe, mooie omgeving en de ZEE, heerlijk!! Genieten na al die drukte.
  4. Auke:
    24 februari 2020
    Ook even maar de Hot beach? Misschien nu wel wat rustiger dan de keer dat wij er waren als er minder Chinezen zijn ..
  5. Joost adriaanse:
    3 maart 2020
    wat mooi Wiebe! het klinkt zo relaxed....